HRIS: Joustavat ja kehittyvät työkalut käyttöön

Millainen teillä on hr-järjestelmän tilanne? Onko käytössä järjestelmä, joka kaipaisi kehittämistä eteenpäin? Vai onko suunnitelmissa hankkia uusi hr-järjestelmä?

Jos käytössä jo on järjestelmä, mutta tuntuu ettei se tue riittävän hyvin toimintaa, on hyvä hetkeksi istahtaa arvioimaan tilannetta. Olisiko nykyjärjestelmää mahdollista kehittää paremmin palvelevaksi? Vai ovatko puutteet sen verran suuria, että jatkokehittäminen vaikuta kannattavalta?

Miten valita sopiva järjestelmä

Aluksi katse jalat maassa tulevaisuuteen: mitä nykyisiä ja tulevia tarpeita olemme ratkaisemassa. Liikkeelle on hyvä lähteä perusprosesseista ja laajentaa käyttöä sitten matkan varrella. Modulaarinen rakenne ja joustavat työkalut myös itse muokata ja rakentaa sisältöjä tuovat joustavauutta kehittämiseen ja käytön laajentamiseen. Virikkeitä hankintaa varten saa mukavasti pyytämällä eri järjestelmätoimittajilta esittelyjä.

Esimerkkejä pohdittavista kysymyksistä:

  • Mitä tavoittelemme, mitkä ovat tarpeemme nyt  ja tulevaisuudessa
  • Haemmeko järjestelmää, jossa on valmiita perusprosesseja muokattavaksi vai lähdemmekö teettämään räätälintyönä järjestelmää omiin tarpeisiimme
  • Millaiset ovat eri käyttäjäryhmien tarpeet
  • Mitä ovat mahdolliset pullonkaulat nykyisessä tavassa toimia
  • Mihin muihin järjestelmiin hr-järjestelmä tulee olla liitettävissä
  • Mitä tietoa haluamme raportoida menneestä, nykyhetkestä ja tulevaisuudesta
  • Millainen on budjettimme
  • Miten varmistamme riittävät resurssit käyttöönottoon

Otathan yhteyttä, jos kaipaat tukea nykytilanteen arviointiin, uuden järjestelmän valintaan ja käyttöönottoon tai kehittämiseen!

Tiedustelut: Paula Jaakkola, puh. +358 46 850 1800, paula.jaakkola (at) florecon.fi